Alla inlägg under januari 2012

Av brownies - 27 januari 2012 14:43

Brownie och jag har precis varit ute på en promenad men det var riktigt kallt idag. I kväll ska vi äta vår egen variant av ceasarsallad. Förra gången vi åt ceasarsallad så upptäckte vi precis när vi skulle sätta oss och äta att ceasardressingen passerat bäst före datumet för riktigt längesen. Jag brukar alltid vara noga att titta på datummärkningen, men man ska inte behöva det. Så så var det bara att åka och köpa en ny dressing för ceasardressingen är nästan den viktigaste när man gör ceasarsallad.


Det ska tilläggas att dressingen är köpt i slutet på december förra året så ungefär en månad gammal. Inte okej.

 

Av brownies - 26 januari 2012 13:23

Jag beställde tre nr av Topp Hälsa via Tidningskungen och hade chansen att få en spabehandling och det fick jag! Så nu har jag bokat en tid för ansiktsbehandling inte förrän om två månader dock men det ska bli skönt.


 

Av brownies - 25 januari 2012 11:06

Här kommer receptet på en mycket god sallad. Grundreceptet finns i senaste numret av Buffé men jag gjorde om receptet lite.


Couscous för 4 personer

Ruccola 1 påse

Blandade bönor 1 paket

Fetaost 1 paket

1 Zucchini

1 Paprika


Dressing

2 msk olivolja

1 msk balsamvinäger

1/2 pressad citron

salt och peppar


Koka couscous, dela zucchini och paprika i bitar och lägg på en plåt. Ringla över lite olivolja och salta och peppra. Sätt in i ugen i 15 min på 225 grader. Tärna fetaosten. Blanda alla ingredienserna till salladen i en skål. Rör ihop dressingen och ringla den över salladen. Servera även ajvar relish till salladen det passade väldigt bra.


 

Lax

Av brownies - 23 januari 2012 17:09

I går gjorde jag potatisgratäng och M kryddade färsk lax med salt, rosépeppar, citronskal och timjan.

 


Jag gjorde också min bönsallad som jag inte kan vara utan äter den väldigt ofta till maten.

Blandade bönor, persilja, schalottenlök, olivolja, balsamvinäger, citronsaft. Jag har inga mått men jag har i lite lagom av ingredienserna tills det smakar bra.

 

Av brownies - 23 januari 2012 16:46

I helgen har vi varit en sväng till stan. Vi köpte gardiner till köket och så hittade jag en mjukisdress på MQ. Jag har tittat på den ganska länge men tyckt att den varit för dyr och nu var det 50% så då köpte jag den. Sen gick vi till R.O.O.M för M skulle köpa en wokpanna som vi såg där före jul. Men den var så klart slut. Vi handlade inget där utan bara tittade på allt fint.


Väldigt fint fat från Mateus det vill jag gärna ha.

 


Älskar de här ungsformarna och bunkarna.

 


Ännu mera fint från Green Gate.

 


Mjukisdressen jag köpte på MQ.


   



Av brownies - 22 januari 2012 10:15

Nybakat fruktbröd till frukost med aprikoser, russin, fikon, valnötter. Receptet finns här.

 


Fil med risenta müsli, valnötter, dadlar och blåbär.

 


Jag älskar verkligen frukost och jag måste alltid äta en ordentlig frukost annars kan jag inte börja dagen.

Av brownies - 21 januari 2012 19:48

Nu har vi precis ätit middag och jag åt en 13 bitar lyx från 66 kvadrat. Alltid lika gott. Nu ska jag se Stjärnorna på slottet jag tycker att det programmet är så bra.


 

Av brownies - 20 januari 2012 17:43

Jag kände för att baka idag och jag hittade ett recept på chokladrutor hos Sötasaker och jag hade alla ingredienser hemma. Så nu har jag fikat lite med te och nybakade kakor.


 


 




Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards