Alla inlägg under augusti 2012

Av brownies - 18 augusti 2012 15:27

Efter tre månader börjar våra tomater äntligen bli klara.

Av brownies - 18 augusti 2012 12:25

I går blev det pytt i panna till middag med potatis, squash, champinjoner, äpple, rödlök, ärtor,persilja och bacon.

Till pytten gjorde jag en sås med 2 dl creme fraiche och 2 msk fransk senap.

  

Av brownies - 17 augusti 2012 11:14

Fick den här bilden av min syster tycker det var en väldigt fin bild på Brownie.

Av brownies - 16 augusti 2012 22:25

Jag och min syster åt middag hos min mamma idag. Hon bjöd på kreolskans gryta den är jättegod och jag har nog inte ätit den på flera år. Vi brukade äta den när vi bodde hemma. Den innehåller fläskfilé, kryddkorv, paprika, syltlök, oliver, cornichoner, grädde och mejram. Serveras med ris.

Av brownies - 15 augusti 2012 20:45

Jag har gjort den här dippen en gång förut och den är väldigt god. I går dippade jag morötter i den och så passar den också väldigt bra att bre på smörgåsen. I morse bredde jag den på knäckebröd jag hade inte sesamfrön hemma så jag tog vallmofrön istället.


Palsternacksdipp

6 portioner

250 g palsternackor

3 msk kesella

1/2 tsk olivolja

1 krm sesamfrön

3 krm salt


Gör så här:

Skala och skär palsternackorna i mindre bitar.

Koka i vatten tills de känns mjuka, ca 10 min.

Häll av och mixa med en mixerstav till en slät kräm.

Låt svalna något.

Vänd in kesellan i krämen.

Tillsätt saltet.

Toppa med olivolja och sesamfrön.


 



Av brownies - 15 augusti 2012 16:57

Idag har jag och Brownie varit hos min mormor. Hon bjöd på panerad fisk och potatis och sen satt vi ute på hennes tomt och fikade. Brownie tog såklart bästa platsen i solen (när jag reste mig därifrån) och hon var glad och få vara ute ett par timmar och äta gräs och jaga kottar.


 



Av brownies - 14 augusti 2012 18:29

Idag gick jag en promenad på nästan en och en halv timme med Brownie. Det är så fint väder så det gäller att passa på. Resten av kvällen tänkte jag tillbringa i soffan och läsa och så tittar jag på sista avsnittet av Allsång på Skansen. Jag tycker att den här säsongen har varit väldigt trist men sista programmet kanske överraskar.

Måste bara tipsa om en Saltå Kvarns juicer de är så goda. M köpte hem att par för några dagar sedan för bara 10 kr st annars är de ganska dyra tror jag.


 

Beo

Av brownies - 13 augusti 2012 19:45

Köpte dessa alkoholfria drycker på systembolaget förra veckan. Det var riktigt goda och ett plus att det inte är något tillsatt socker i dem. Den med smak av blodapelsin var godast tycker jag.


 



Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards