Alla inlägg under april 2012

Av brownies - 12 april 2012 12:50

Varför kan det inte bli bra väder det bara regnar och regnar. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på. Brownie är också uttråkade och väldigt närgången och ska helst ligga i mitt knä hela tiden.


När jag satt i soffan igår la hon sig så här.


Sen hoppade hon upp i knät och sen upp på skrivbordet och la sig och sov.

   


Av brownies - 11 april 2012 20:51

Idag åt vi lammkorv med rosmarin från Taylors & Jones den har en hög kötthalt och innehåller inga konstigheter. Till det gjorde jag en fransk potatissallad. Det blev en väldigt god middag.


Mitt recept på Fransk potatissallad

4 portioner

1 kg sparrispotatis

1 rödlök

6-8 soltorkade tomater

3 msk kapris

persilja


Vinegrette

1/2 dl rapsolja

1/2 dl olivolja

2 msk vitvinsvinäger

3 tsk fransk senap

salt och peppar


Gör så här:

Koka potatisen och låt den svalna lite. Dela potatisen i mindre bitar. Skiva rödlöken. Blanda sedan potatis, rödlök, tomaterna och kapris. Blanda ihop ingredienserna till vinegretten och häll den över salladen. Låt stå en stund i kylen.


 

Av brownies - 10 april 2012 16:02

Brownie har inte varit som vanligt senaste tiden och vi har funderat på vad det kan vara. Hon äter dåligt, gnäller, är rastlös, och verkar deprimerad och igår när de klippte klorna på henne så pratade vi lite om hennes symtom med dem på Sea hund och katt och sen när jag kom hem så läste jag på om vad skendräktigt innebär och vilka symtom de kan få och allting stämmer in på Brownie så det måste vara det. Här finns en text om vad det innebär.


 

Av brownies - 10 april 2012 14:54

Idag tänkter inte jag och Brownie gå ut i onödan usch vilket trist väder. Men jag har tvättstugan idag så ett par gånger måste jag ut. Annars har jag tittat på sista delen av 30 grader i Februari på Svt play för en stund sen. Det är helt klart en av de bästa svenska serier jag har sett. Den är väldigt sorglig och tragiskt men otroligt bra och välgjord och riktigt bra skådespelare är det också.


Jag har en liten hjälpreda med mig....

 

Av brownies - 9 april 2012 14:07

I går hade vi påskmiddag hemma hos min mamma vi hade gjort en massa god mat och vit chokladmousse till efterrätt.


Sill, lax, ägg och potatis.

 


Västerbottenpaj, laxcheesecake, marinerad sparris, bönsalld och grekiskt lantbröd.

 


Väldigt vacker bukett.

 

 Min syster hade gjort söta marsipankycklingar.

 


Av mamma fick vi en påse med lite påskpresenter och ett presentkort på Åhléns.

 


Mormor hade med sig fina servetter och en påskprydnad.

 


 

Av brownies - 8 april 2012 14:06

I går var det dags efter två år som vegetarianer så bestämde vi oss för att äta lamm. Vi köpte lammrostbiff från Gotland och det var riktigt gott. M marinerade lammet i vitlök, olivolja och timjan sen stekte han den lite på varje sida och sen satte vi in det i ugnen tills termometern visade 62 grader. Då vart det helt perfekt.

Sen gjorde jag en rotfruktsgratäng med potatis, rotselleri, morot, palsternacka, grädde, getost och riven ost.


 


Det var väldigt gott och det kändes inte så konstigt att äta kött, men jag vet inte riktigt när jag kommer äta kött igen och vad för kött och hur ofta. Jag måste fundera på det...



Av brownies - 7 april 2012 18:30

 

Av brownies - 7 april 2012 17:38

 


Snart ska vi börja laga en liten påskmiddag här hemma. Vi ska äta påskbufffé hemma hos min mamma imorgon men det är ju ändå påskafton idag så lite gott hade vi tänkt att äta idag också. Idag har vi varit ute en liten stund synd bara att det är så kallt. Sen var vi i Liljeholmsgallerian och jag hittade ett par skor. Jag hade inte tänkt att köpa något men det är alltid då man hittar nåt. Men jag hade ett presentkort kvar så det var bra.


Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards