Alla inlägg under april 2012

Av brownies - 23 april 2012 18:31

Idag gjorde jag en pasta som jag tycker är väldigt god och enkel.


Ingredienser


4 portioner pasta

1 schallottenlök

3 salladslökar

5 champinjoner

2 äpplen

1 liten burk majs

1 creme fraiche

1 tsk curry


Koka pasta. Hacka löken, dela champinjoner och äpplen i bitar. Fräs sedan allt i lite smör och krydda med curry. Tillsätt sedan creme fraiche och låt småkoka ett par minuter.


 


I förmiddags blev det storhandling så nu finns det mat hemma och så här ser menyn ut för den kommande veckan.


Lasagne med ärtor och svamp

Palsternackssoppa

Cachewfrikadeller med chutneyyoghurt och klyftpotatis

Wallenbergare

Pasta med blandade grönsaker

Renskav


Nu ska jag snart iväg och träna.

Av brownies - 22 april 2012 20:30

Idag har vi varit hemma hos min pappa på födelsedagsfika det var väldigt trevligt och mycket gott. Mysigt att sitta inne och fika i det här trista vädret. På vägen hem köpte vi en sushi och delade på. Vi måste storhandla imorgon för det finns inget hemma och vi kom inte på någon middag ikväll  så det fick bli sushi istället.


       

Av brownies - 21 april 2012 16:51

I morse gjorde M amerikanska pannkakor till frukost. Jag har aldrig ätit det förut och det var väldigt gott. Receptet är från Leilas bok One more slice. Vi hade blåbär till och vanlig sirap men jag skulle vilja prova med lönnsirap nästa gång. Nu är M iväg och spelar badminton och på vägen hem ska han köpa thaimat med sig.


       

Av brownies - 20 april 2012 11:02

I går gjorde vi risotto det är så himla gott och faktiskt ganska enkelt att göra.


Finhacka två schallottenlökar och fräs dem i olivolja i en kastrull. Tillsätt 3 dl arborioris och fräs i någon minut. Häll i 2,5 dl vitt vin och rör om till vinet ångat bort. Lägg i en grönsaksbuljongtärning och tillsätt sedan lite vatten i taget och rör hela tiden. Det behövs ca 1 liter vatten innan det är klart det tar ca 20 minuter.

Skiva sedan ca 200 g champinjoner och fräs dem vid sidan om. Smaka av risotton riset ska ha lite tuggmotstånd och risotton ska vara krämig. Tillsätt sedan champinjonerna, lite riven parmesan, salta och peppra.

Garnera med sparris, ringla över lite olivolja och riv över parmesan.


 



Av brownies - 19 april 2012 21:00

Ljuslyktorna passade perfekt att ställa på tavellisten. Det blev väldigt fint tycker jag.


 

Av brownies - 19 april 2012 10:57

Gårdagens middag blev en sallad som jag hittade på själv.


Ingredienser

Quinoa för 4 personer

1 pkt kallrökt lax

1 pkt fetaost

1 knippe rädisor

1 påse machesallad

1 röd paprika

1 knippe sparris

1 avocado

1 liten schallottenlök

1 salladslök


Dressing

3 msk olivolja

2 msk balsamvinäger

2 tsk fransk senap

salt och peppar


 


 

Av brownies - 18 april 2012 18:11

Brownie fick en ny bricka idag att ha sina skålar på. Jag hade även tänkt att köpa nya skålar sen också.


 


Brickan är från IKEA.

Av brownies - 18 april 2012 13:55

Jag vill alltid ha ljus hemma oavsett vilken årstid det är. Så nu har jag varit på IKEA och fyllt på med ljus. Några blockljus, jag gillar den gröna färgen den känns väldigt vårig och söta ljuslyktor. Sen köpte jag såklart värmeljus också.


 


 


Presentation


Välkommen till min blogg! Klicka på presentationen så får du veta lite mer om mig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards